Classic Mix I Mat I Chair

Mix van mat & alle Classic apparatuur, Shapes in Space, afhankelijk van de doelstelling en op maat van de doelgroep op dat uur/die dag!

MAT:
Een vaste en volgens de authentieke basisbeginselen een uitgebalanceerde serie grondoefeningen! Belangrijk hierin zijn het tempo en de vloeiende bewegingen in controle en vanuit een correcte lichaamshouding uitgevoerd die een uitdagend karakter heeft! Soms wordt er bij de matlessen ook wel gebruik gemaakt cirkels, small balls, big balls en/of dynabands . . .

Deze lessen zijn geschikt voor iedereen! Getraind of niet-getraind, blessures, chronische pijnen, of simpelweg een trainingsuurtje voor jezelf met of zonder specifiek doel op een veilige manier! De resultaten zijn uiteenlopend, maar gegarandeerd krijgt u een sterk en strak lichaam en u wordt flexibeler!

Het trainen in kleine groepen garandeert een optimale begeleiding. Mensen met specifieke klachten worden door Els begeleid!

 

 

 

CHAIR:
Moderne variant van de “Wunda Chair”. Toegankelijk én fun! Sinds 10jaar blijft Pilatels met de Mve Peak Chairs een primeur in België. Een vereenvoudigd en gebruiksvriendelijk compact toestel gebaseerd op de klassieke “Wunda Chair”. In tegenstelling tot de Mat, maken deze chairs de oefeningen eenvoudiger of juist uitdagender. De MVe Complete workout motiveert en daagt man en vrouw uit, dankzij een briljante integratie van een instelbaar weerstandsniveau, stapelbaar design en aanbod van meer dan 100 oefeningen. Dankzij het verensysteem die voor extra steun zorgt waar nodig, het instelbaar weerstandsniveau, kleine groepen en onder streng oog van de lesgeefster zijn deze lessen zeker ook geschikt voor mensen met acute en/of chronische pijnklachten, maar informeer steeds vooraf aan Els zelf aub.

 

 

 

 

CLASSIC:
Pilates is een serie van gecontroleerde oefeningen hoofdzakelijk uitgevoerd op specifieke Pilates apparatuur met verstelbare weerstand. Daardoor kan de training aan elk niveau en aan elke deelnemer worden aangepast. Alle bewegingen vinden plaats vanuit een stabiel krachtcentrum: de buik, rug & taille. Het gaat bij pilates voornamelijk om de kwaliteit van de bewegingen, niet de kwantiteit, waardoor het een efficiënte manier van trainen is. Door de mentale betrokkenheid ervaar je een nieuw soort bewustzijn. Een uitgebalanceerde training waarbij kracht, lenigheid, houding, concentratie en prestaties verbeteren. Al deze elementen maken pilates een bijzondere bewegingsvorm, toegankelijk voor iedereen en op elke leeftijd! Zowel topsporters, dansers als mensen met een zwakke conditie en/of blessures.